Když něco chceš, tak za tím běž...

Čára našeho života je tragická a nádherná arabeska, črtaná rydlem duše na skle času. Pierre Reverdy

úterý 20. ledna 2015

Sodu stream si přál manžel k vánocům

a tak ji také dostal. V obchodě jsme objevili různé přístroje, pochopitelně velmi odlišných cen dle především bych řekla, designu. Ale ledva člověk ten úžasný přístroj vypadající jak z jiné planety uchopil, začlo se to všechno viklat, při zavírání se málem přískřípl prst a tak design či ne, vyhrál to u nás na plnou čáru ten nejlevnější a nejobyčejnější, který na rozdíl od svých kosmických bratrů vypadá úplně obyčejně, ale stojí si pevně na svém místě a funguje naplno bez rizika uskříplých prstů apod.
Ne vždy platí, že to nejdražší je nutně nejlepší. Já osobně bublinky nemusím, prý to ani pro nás, ženy, není zdravé. Ale manžel si dárku užívá naplno, míchá si různé štávy, přidá tuhle citron, tuhle pomeranč, mandarinku a já se jen usmívám, že si svého přání k vánocům opravdu užívá. A tak tomu má být. Největší radost je finálně vždy ta, když my sami podarujeme někoho jiného. Čímž pochopitelně nechci říci, neee, já nic nechci, kdepak, pochopitelně, že také chci, ale ta radost z darování je prostě doslova živelná, proudící přímo ze srdce do srdce.
Bílé hyacinty mi přinesl zas pro změnu jen tak můj manžel, když šel kolem květinářství a ony se během pár dnů tolik moc rozkvetly a jak voní. 
A domácí vonavá bábovka k útulnému domovu, především pak v chladných zimních měsících, tak nějak snad i patří. Kromě toho také vydrží mnohem déle než ta kupovaná, už jste si toho také všimli.
Tentokrát jsem zkusila opět nový recept, byla spíše menší, ale chutnala výtečně, tak pokud jste jako já a rádi experimentujete, nesu vám na ni receptík:

1 šlehačka (250ml)
250g polohrubé mouky
180g cukru krupice (dala jsem moučkový)
2 vejce
1/2 prášku do pečiva
1-2 lžíce kakaa
ještě jsem přidala rozinky, trochu mletých mandlí, pomerančovou kůru a vanilkový cukr se špetkou skořice, to jsem celá já, badatel a vynálezce, doufaje, že vše pak dobře dopadne;-)

Celé vejce utřeme s cukrem do pěny, přidáme šlehačku, pak nasypeme a zamícháme mouku s práškem do pečiva. Polovinu těsta nalijeme do vymazané a vysypané formy. Druhou polovinu obarvíme kakaem a nalijeme na tu první. Pečeme asi 35-45 minut při 175C. Po upečení necháme 15 minut zchladnout a můžeme krájet.













3 komentáře:

  1. soda stream mam rada aj ja... mame kupenu odnož kozmickeho brata .) cele chromove, ... funguje dobre...ale tie prsty na tom vidiet vzdy :) ... tak nech si manzel uziva bublinky...pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. Soda stream nemáme, ale bábovku bych si dala hned...

    OdpovědětVymazat
  3. Vidíš, já byla přesvědčená, že jste šli do toho posledního modelu se skleněnou lahví. My máme také tento nejjednodušší, bohatě stačí, teď zahálí, přes zimu máme radši teplé čajíčky, ale s nástupem léta pojede zase naplno. Tak ať vám dlouho slouží ku plné spokojenosti.

    OdpovědětVymazat