Když něco chceš, tak za tím běž...

Čára našeho života je tragická a nádherná arabeska, črtaná rydlem duše na skle času. Pierre Reverdy

čtvrtek 9. října 2014

Nový recept a nové polštářky

a k tomu všemu nová kniha a ještě úžasné kafé Starbuck, no to je prostě Den s velkým D a když ještě přidám to báječné sluníčko, co právě v tuto chvíli hřeje, tak je přece skvělé na tomto světě žít. Ty trampoty, co občas máme, prostě k životu patří a je to třeba také tak brát.

 Vyzkoušela jsem nový receptík na koláč, měl být se švestkami, ale ty jsem neměla, tak jsem místo nich prostě dala broskve z plechovky a zbytek kuliček hroznového vína bez pecek. Ptáte se mne, odkud mám tu pěknou červenou koláčovou formu s vlnitým okrajem. Tak tu jsem si již loni koupila v báječném obchůdku Tescoma. Přikoupila jsem si tam tehdy i skvělé plechy o různých velikostech.

Recept:
 Švestkový koláč
1 Hera (dávám máslo, lépe v koláči voní i chutná, ale kdo šetří, dejte Heru)
necelý hrnek moučkového cukru
1 vejce
1 a půl hrnku mléka
2 hrnky polohrubé mouky
půlku prášku do pečiva (opla, mně se podařilo dát nevědomky celý a také to nevadilo)
hrst mandlových lupínků
2 lžíce kakaa
0,5kg švestek (dala jsem konzervu 250g broskví a doplnila malým hroznovým vínem bez pecek, broskve jsem rozkrájela na kousky, v plechovce jsou ty půlky totiž obří)

Šlehačem ušleháme Heru s cukrem (já tam šoupla ještě jeden vanilkový cukr pro chut), uhněteme a přidáme jedno celé vejce. Vyšleháme a přidáme mléko, mouku a půl prášku do pečiva. Já v rámci experimentování ještě přidala několik lžiček mletých mandlí, ostrouhanou kůru z citronu limetky a ještě i půlku vytlačené limitky štávu. Těsto pak rozdělíme na dvě půlky, jednu obarvíme kakaem a do druhé přidáme hrst mandlových lupínků. Na pekáč dáme pečící papír, já vytřela keramickou formu máslem a vysypala jemnou strouhankou. Nalijeme tmavou část těsta, pak na ni světlou část a na ni řeznou plochou nahoru půlky švestek obalené v cukru. Broskve ani víno jsem už v cukru neobalovala, přijde mi to pak už mooooc sladké. Pečeme si 30 minut na 200C a před dopečením posypeme mandlovými lupínky a na minutku koláč zapečeme. No zase jsem špatně četla, já tam ty lupínky dala hned a také se nic nestalo:-)
Nechte si chutnat, je to fakt dobroootka. 
 
 Starbucks kafé nemusím jistě zvláště představovat, tohle Chocolate mocha mám koupené v supermarketu, ale přímo v Sparbucksu bych řekla, je mnohem lepší. Holt čerstvější.

 A k takovém báječnému dni patří i skvělá knížka a tuto budete číst jedním dechem. Jednoho dne se ulici odehrává drama, malá kotátka jsou odtržena od maminky a prodávají se na ulici. Jen jedno ne a ne prodat, protože má něco s nožičkami, vypadá to, že se bude muset utratit...až si ho náhle všimne Dalajláma a jeho tajemník ho Jeho Svátosti utíká koupit a tak začíná skvělý příběh, který vám bude vyprávět Dalajlámova kočka. Už jsem stačila přečíst i druhý samostatný díl a ten je dokonce snad ještě lepší. Jmenuje se Dalajlámova kočka a umění příst. Doporučuji vám oba díly nutně doma mít, jsou nádherně čtivé a ještě ke všemu moc poučné.


 Potahy na polštářky se srnečkami jsem koupila v Tchibu za moc pěknou cenu. Když budu mít štěstí, tak příští podzim přijde Tchibo třeba s dalšími zvířátky, ale srnečky mi budou dělat potěšení ted na podzim i přes zimu v zimní zahradě. Povláčky jsou z čisté bavlny, jemně kávové barvy, velikost 50x50 a ještě je najdete TADY.



 A dnes jsem již vydolovala z krabic ve sklepě i nějakou tu výzdobičku na Halloween. Tuhle dýni s čarovnou černou kočkou už mám léta a vždycky ji vyndám speciálně k této příležitosti.









 Nevydržela jsem a už jsem si musela kousek z toho nového koláče prostě ukrojit ke kávičce. Pochopte, musela jsem ho přece ochutnat;-) Nový recept a tak jak se povedlo a... fakt se hooodně povedlo. Moc vám ho doporučuji, receptík mám odněkud z netu, moc děkuji, že ho někdo pro nás vymyslel, ale už vážně bohužel nevím, kdo.
Veverušku jsem honem použila pro focení, nebot večer už přijde pověsit na vchodové dveře. Podzim je tady, a to i přesto, že dnes máme ve Vídni neskutečných 22C.





Žádné komentáře:

Okomentovat