Když něco chceš, tak za tím běž...

Čára našeho života je tragická a nádherná arabeska, črtaná rydlem duše na skle času. Pierre Reverdy

středa 30. dubna 2014

Věci, které mi udělaly v dubnu velikou radost

Jak ten čas letí, je konec dubna, dneska navíc letím v noci jako každý rok na sraz čarodějnic, je totiž kouzelná noc a tak honem ještě dám obrázek s věcmi, které mi udělaly v dubnu mimořádnou radost.
Od mé milé perské kamarádky  jsem dostala hned dva balíčky originálního koření. To žluté je kurkuma a to do červena je namícháno různé koření, obojí podpoří snad všechny vnitřní orgány, především pak trávení. V Persii je již léta používají ke každému vaření. Na cibulce na příklad klasicky zesklovatíte cibuli, přidáte na špičku čajové lžičky -klidně od obojího a pěkně promícháte, pak přidáte maso a můžete si být jistí, že díky koření vás nebude bolet břicho, pálit žáha apod. nelaskavosti moderního 21. století. Kdepak, tyhle chytrosti se v Persii dědí z generaci na generaci už dlouhá století. Vzhledem k tomu, že v této zemi je hodně horko a dříve nebyly ledničky a i dnes se zde především maso kazí, když je venku, rychleji, než u nás, v Evropě, musely perské ženy kdysi vymyslet něco, co v těle zpracuje i potraviny, které by mohly být lehce zkažené a vymyslely úžasnou kombinaci koření. Moje perská kamarádka prostě nelení a pořád koření a je jí stále dobře.
V balíčku s kořením je sladká paprika, koření škumpy, kajenský pepř, tymián, kari, kmín. Mimochodem, mohu doporučit skvělý bylinkový e-shop, najdete tam jak všechny možné jednotlivé koření, tak směsky a jiné. Podívejte se SEM. A jestli i já již něco odsud mám, ano, dostala jsem od mé milé a se zlatým srdíčkem, virtuální kamarádky Haničky k narozeninám letos tuto báječnou dárkovou kazetu a koření je z ní přímo pohádkové, experimentuje už i manžel;-)
Jinak moje darované koření je z jednoho tureckého obchodu ve Vídni a voní přenádherně. Vídenské čtenářky si ho mohou koupit TADY.

 Ten překrásný růžový zvoneček s bílými puntičky mi darovala k Velikonocům další milá, laskavá, šikovná a moc hezká kamarádka z netu, Ludmilka a udělala mi s ním velikánskou radost. On totiž i zvoní, takže přibude na obměnu k mému již dřevěnému zvonečku, o kterém jsem tu již také nedávno psala. Zazvoním a budu si přát. 


 Modrou stuhu do vlasů zakončenou mašlí ve stylu Retro jsem si nedávno koupila v bižuterii a protože tu samou již doma mám, ale červenou, tak jsem neváhala a prostě jsem musela mít i modrou variantu;-) Sice mám krátké vlasy, ale někdy mne přesto nervuje ofinka a tahle tenčí stuha to krásně vyřeší.

 Již delší dobu jsem sháněla stojan z přírodního materiálu na větší svíci a podařilo se mi ho objevit ZDE. A zrovna jsem si tam přikoupila pro jistotu i pěknou pasující svíčku.

 Tento týden mne navštívila kamarádka Markétka s malinkou dceruškou a měla na sobě tyhle úžasné lehounké tenisky, její byly s černými proužky. Dala mi typ, odkud je má a já běžela si je honem koupit, už měly v mém čísle jen červené, ale to nevadí, i tak si je krásně užiji.
Objevila jsem je ZDE, no nekupte je navíc za tu cenu;-)
Tak tyhle věci mi v dubnu udělaly největší radost;-)


Žádné komentáře:

Okomentovat