Když něco chceš, tak za tím běž...

Čára našeho života je tragická a nádherná arabeska, črtaná rydlem duše na skle času. Pierre Reverdy

pátek 18. října 2013

Jak dopadla letos vaše zahrádka či spíše rostlinstvo na balkonech


aspon v mém případě to letos byla katastrofa. Díky velikému extrémnímu hicu a téměř stále suchému vzduchu uhynulo co se jen dalo a co ne, to napadly molice, mšice, červi...srdíčko mi usedalo,když jsem musela vyhazovat jednu rostlinku za druhou. Tomu, čemu se dařilo loni, se už letos nedařilo, myslím, že takové léto přežila málokterá především na balkoně kytička, či rostlinka. Jak jste na tom letos vy ostatní...
Zajímavé je ale jedna věc, stejně jako loni, se úžasně celou dobu od května vlastně ještě až dodnes, dařilo muškátům, rozrostly se, měly především v létě veliké koule květů a ani jednoho parazita na sobě. 
Po velkých hicech se začlo dařit později dokonce i růžím, ale vyrazily zase pro změnu hodně do výšky. Komu to vše bylo zřejmě naprosto jedno, byl náš úžasný, osobně ze země vykutaný před 3 roky, tis. Nechal se  zalévat, rosit rozprašovačem, sem tam pohnojit a bylo mu stále faj. Dokonce poprvé letos v jeho větvích našli úschovu ptáčci před horkem. Však měli ode mne pod ním i stále čerstvou mističku s vodičkou. Ted doufám, že k nám zavítají i přes zimu, musím vymyslet nějaké krmítko pro malé ptáčky...
Člověk by řekl, tisu to horko a vše vůkol bylo jedno, ale ted se prozradil i on. Jsem si jistá, že jako vděčnost za převelikou péči má letos na sobě tolik červených plodů jako nikdy.
Před chvílí jsem poslala mužíka do zahradnictví, jsou ve velké slevě ty visící květináče, co v nich mám muškáty a protože se osvědčily, dokoupí ještě tři a pověsíme je příští rok na druhý balkon přd ložnici. Jejich výška navýší pěkně zábradlí balkonu a skryje před zvědavci a kdo ví, třeba i ptáčci tam zavítají.
Je mi totiž již líto těch různých kytiček a rostlinek, které nesnesou balkonní podmínky a uhynou a také samozřejmě stojí nemalý penízek, takže příští rok prostě a jednoduše bude ve znamení barevných muškátů. Však už nám je i tak kdekdo obdivuje.












1 komentář: