Z Vídně do hlavního města Mallorky,
do Palmy, trvá let tak 2 hodinky a něco málo, když je nebe modré a
příletová dráha v Palmě volná. Nebe bylo nad Rakouskem až po Španělsko
skoro stále zamračené, pak již modré, ale přistávací dráha byla
obsazená, takže jsme ještě asi 15 minut kroužili nad ostrovem, než byla
ranvej pro nás volná. Nevadilo mi to, sedím vždy u okénka a tak jsem si
ostrov vychutnávala pohledem seshora hned několikrát;-) Letěli jsme s
Flyniki/Air Berlin a nutno podotknout, že se šetří všude a tudíž na
kratší cesty už nedostanete jedno teplé jídlo jako kdysi, ale jen malý
kousek obloženého sendviče, většinou bud se sýrem či kuřecím masem.
Můžete si teplé jídlo objednat před samotným letem pár dnů dopředu, ale
dáte za ně cirka asi 12 euro a to je na tak krátkou cestu bych řekla,
zbytečný luxus. Ovšem, pozor, u každé letecké společnosti je to jinak,
stejně tak jako kolik může vážit váš kufr a vaše příruční cestovní
zavazadlo a ani tady to není tak lehké, zavazadlo do letadla může mít u
určité společnosti určité rozměry, takže si dejte pozor při koupi třeba
takových těch osobních pojízdných kufříků, které si pak berete s sebou
dovnitř, protože každá letecká spoečenost to má jinak, chce to projít na
netu a najít rozměr, které je tak nějak průměrný.
Po
přistání, ve 14,15 a následném letištním odbavení a shledání se s
našimi kufry, jsme si šli vyzvednout přímo na letišti půjčené auto,
tentokráte Peugot. Auto si můžete nechat přistavit i k hotelu, ale
podstatné je, v kolik na konci pobytu odlétáte, zda se vám, podobně jako
nám, nevyplatí si ho vyzvednout a pak i předat přímo na letišti, náš
odlet byl až v noci a tudíž jsme ještě celý den auto využili naplno.
Vyjeli
jsme z letištního prostoru a bez komplikací našli výjezd na dálnici
směrem k našemu hotelu. Cesta trvala i s hledáním hotelu asi hodinku. No
dobře, jednou jsme přejeli a vraceli se, ale zase ne tolik:-)
Jsme již docela cestovatelé a tak známe různé typy a triky a mezi ty patří i se na nabízený hotel podívat nejprve na google maps.
Do
hledáčkového okénka zadáte jen název hotel a ev. zemi a pak už si jen
zvětšujete. Tak krásně poté uvidíte, zda je hotel skutečně přímo u moře,
či přes silnici k moři, jak vypadá okolí aj. Zda není u hotelu vedle
staveniště, velká silnice...A také je dobré se mrknout na čerstvá
dovolenkářská videa na yotube, většinou to jsou amatérská videa, ale
podle nich můžete také poznat, jak váš objekt ve skutečnosti právě reálně skutečně vypadá.
A pak samozřejmě trochu mrknout na hodnocení hotelu.
To se může hodně lišit a různit, ale podstatné si z toho již vyberete.
Samozřejmě, že všemu i tak nemůžete předejít, ale přeci jenom těmito
metodami hodně můžete vyloučit.
Když jsme dojeli k hotelu a zaparkovali auto, došli jsme do krásné recepce
a
dostali klíček od našeho aparmánku, naším přáním v cestovce TUI bylo,
abychom dostali vyšší patro a klidné místo, byli jsme tudíž mile
překvapeni, když jsme právě takový dostali.
Než začínám vybalovat kufry, provádím dvě věci, napřed vše zkontroluji a pak si pokoj vyfotím.
Začli
jsme tedy kontrolovat a s potěšením chtěli otevřít dveře na balkon,
jenže ouha, at jsme dělali, co jsme chtěli, otevřít nešly. Muž zavolal
na recepci a tam nám přislíbili, že za chvíli někdo dojde. Přišla mladá
paní z recepce, zkoušela několik, asi již osvědčených triků a nic. Tak
se volal technik, který dorazil asi za pět minut. Mezitím jsem ještě
objevila dvě nefunkční žárovky, tak jsem pak zrovna požádala hned o
jejich výměnu. Technik došel, s klidem profíka dveře otevřel, nechal nám
je odzkoušet a došel hned dokonce i pro nové žárovky. Spokojeni jsme
otevřeli balkon a když jsme se z něj podívali, viděli jsme sice
postranně, ale krásně na moře. Jediná nevýhoda byla hned nízká budova
naproti, asi kuchyně, kde běžel docela hlučný ventilátor. To nám však
nevadilo, protože vzhledem k chladnějším nocím by byl pokoj stejně
zavřený.
Pomyslela
jsem si, škoda, že máme pokoj až skoro na konci řady, kdybychom měli
hneeeeed ten první, to by byl výhled přímo na moře, to by bylo něco. S
tímto přáním v hlavě jsem šla dál ještě odkontrolovat další místnost.
Vše bylo v krásném pořádku, až...jsem najednou měla pocit, že bych se
měla také podívat za tlustší závěsy a ojda, v ložnici jsem pod nimi u
okna a u zdi objevila nějaké tmavší fleky. Klekla jsem si a ošahala je a
bylo to jasné, plísen přetřená znovu jen čerstvě barvou, ale již se
zase černě deroucí na světlo. Zavolala jsem manžela a povídám, je mi
líto, ale plísen je tu všude tudíž i ve vzduchu, v takové místnosti
nepřipadá v úvahu spát ještě ke všemu 9 nocí. Ani jedna noc nelze.
Šli
jsme na recepci, vše povyprávěli a já ještě pro jistotu jasně dodala,
že nepřichází naprosto do úvahy, abych v takové místnosti pobyla byt jen
jednu noc. Hotel v daný den ještě naštěstí nebyl plný, takže jsme
dostali prozatímně aspon hotelový dvoupokoják, ve 4. patře s vyhlídkou
na moře, s tím, že je to jen na jednu noc a zítra by měl být volný již
nějaký další apartmán.
Manžel
už bručel, ale nezbylo mu, než vzít kufry a stěhovat je do hotelu.
Povídám mu: nechej být, něco špatného se ukáže někdy později jako něco
velice dobrého, zítra uvidíme.
Když
jsme pak šli na večeři, manžel zahlédl zástupkyni cestovní kanceláře
TUI u stolečku, která už tam vlastně časově ani neměla být, ale přesto
byla, náhodička, že;-) a povídá mi, pojd, půjdeme jí to také říci,
koneckonců jsme hotel u nich platili. Když jsme jí vše vylíčíli, řekla,
že to ji moc mrzí a že se hned také spojí i ona s ředitelem hotelu a
zajistí nápravu. Pak jsme spokojeně odešli jíst.
Když
jsme po večeři formou bufetu,měli jsme polopenzi, procházeli kolem
recepce, bylo vidět na dámách, že jsou trošku nafučené, ale koneckonců
to nebyl náš problém, že ano. Cestou jsme ještě potkali i onu paní z TUI
a ta nám řekla, že se byla před chvílí na náš apartmán podívat a
potvrdila, že se skutečně jedná o plísen a že se již postarala o
nápravu. Poděkovali jsme a odešli na pokoj.
V
pokojíčku jsme se krásně po všech štrapácích vyspali, i když ten výhled
na moře byl velice sporný, nebot přes stromy bylo vážně vidět jen pár
vln moře.
Ale
koneckonců jsme si původně nepřiplatili ani apartmán s výhledem na
moře, takže nám to bylo v tu chvíli jedno. Nicméně snaha se cení, dali
nám jeden z nejlepších pokojů.
Ráno
jsme se šli před snídaní zeptat na recepci, kdy můžem do nového
apartmánu a bylo nám řečeno, že ve 13 hodin. Manžel se optal, zda je to
též vrchní patro a ano, prý se všemožně vynasnažili, aby nám dali to
nejelpší a že je to pokojíček číslo 726. To už jsem velice našpicovala
uši. Původní číslo bylo totiž 717 a tak jsem si spočítala, že je to o
hodně víc dopředu k moři. U snídaně mužík povídá: půjdem se podívat, kde
to máme. Já na to: ani nemusíš, to je ten první apartmán přímo s
výhledem na moři v prvním patře. Manžel na mne nevěřícně kouká a ptá se,
jak to mohu vědět. Já na to: vím to, za ty štrapáce a ztracený čas to
prostě tak bude jako za odměnu. Manžel: to asi ne, vždyt my nemáme
připlacený pokoj s výhledem na moře...A po snídani jsme se šli tedy
podívat, nuž, co dodat, přesně ten apartmán, co jsem chtěla, byl náš.
Škoda, že nejsou všichni tak pečliví jako ty, pak by to v těch hotelech vypadalo úplně jinak.
OdpovědětVymazatNuž,já jsem byla vždy toho názoru,že když si už na dovolenou vydělám a musím za ní zaplatit velký peníz, má být také ze strany druhé, zde hoteliéra, vše v pořádku za mé peníze. A vyčkej na další části o Mallorce, tohle totiž ještě není stále všechno. A koneckonců, po dovolené pak tyto vady vždy u cestovky reklamujeme a dostáváme penízky zpět a to také není k zahození, je pak zase na výlet:-) Ale pravda je, že mým snem by vážně bylo být testovatelem hotelů, to by bylo vážně něco:-)
OdpovědětVymazat