Když něco chceš, tak za tím běž...

Čára našeho života je tragická a nádherná arabeska, črtaná rydlem duše na skle času. Pierre Reverdy

pátek 21. února 2014

Tvarohová štola bez kynutí




U bucifouska jsem kdysi našla recept na tuto skvělou a rychlou štolu a někdy nám ji udělám jen tak na víkend, kdo ji ještě nezná, moc doporučuji a srdíčka je moje vlastní tvorba z vystřiženého papírku;-)
Já si to ještě časd od času vylepšuji strouhanou kůrou z citronu, pomeranče, fíky, sušenými merunkami...fantazii se meze nekladou.

SUROVINY:

500g hladké mouky, 250g měkkého tvarohu, 125g cukru (nám to přišlo málo sladké, takže radím tak 140-150g cukru), 150g másla, 2 celá vejce, 1 a půl prášku do pečiva, 1 vanilkový cukr, citrónová kůra

Do těsta: rozinky, kandované ovoce, kousky čokolády, nahrubo sekané vlašské ořechy, mandle...co kdo rád

Na pomazání: rozpuštěný kousek másla

Na posypání: moučkový cukr smíchaný s kakaem (dala jsem 1ČL kakaa a 2ČL moučkového cukru) nebo stačí jen posypat moučkovým cukrem


POSTUP PŘÍPRAVY

Z uvedených surovin si připravíme hladké těsto, do kterého poté zapracujeme již nachystanou směsku toho co kdo rád. Z těsta poté na vále rukou roztáhneme placku asi 1,5-2cm vysokou, kterou podélně přeložíme na polovinu a přeneseme na plech, vyložený sádlem vymazaným pečícím papírem. Dáme péct na 175°C asi na 45 minutek, ale zkoušela jsem špejlí, když byl vršek už zlatavý a štola byla hotová již asi za 30 minutek. Chce to zkoušet. Po vytažení z trouby štolu ihned potíráme rozpuštěným máslem a posypeme cukrem nebo tou kakaovou směskou.

- ze surovin vypracujeme hladké těsto

- do těsta vpracujeme směsku co kdo rád

- těsto buď vyválíme nebo já ho jen prsty roztlačila na placku

- placku přehneme na polovinu a přeneseme na pečící papír a dáme péct

- po upečení hned štolu potřeme rozpuštěným máslem

- štolu posypeme směsí cukru a kakaa

DOBROU CHUŤ!!!

Tady je štola vytažená právě z trouby a ještě "nahatá". 
Že je hotová, poznáte opět klasickou zkoušku - píchnutím špejle, když zůstane suchá, máme hotovo.

Ještě horkou ji potřeme rozpuštěným teplým máslem.

 Přidala jsem dnes i nasekané vlašské oříšky.

Vychladlou jsem ji pěkně posypala moučkovým cukrem a protože mám dnes kreativní náladu, z papíru jsem vyrobila - jako dříve ve škole - srdíčko, posypala kakaem a hned nám s manželem bude štola na talířku chutnat ještě lépe.



Žádné komentáře:

Okomentovat